11-25-2018, 09:19 AM
(11-25-2018, 03:47 AM)Turbof Wrote: Ik ga echt niet mee in de negatieve energie hier. We krijgen zes loepzuivere kansen, das echt niet weinig hoor voor match in eerste klasse. Je kunt dus niet zeggen dat we slecht speelden. Je kunt wel zeggen dat we slechte spitsen hebben. Was zivkovic niet beter dan dimata ? Bij de scholieren misschien? Waarom sommigen hier wijzen richting verheyen is me een raadsel.
Ik breng wel enig begrip op voor je stelling dat je niet meegaat in de negatieve energie. Maar, er is een maar.
Was het niet van de (eerder toevallige strafschop) dan hadden we gisteren niet gescoord. Dus het probleem met de niet-scorende spitsen is al het ganse seizoen aan de gang. Daar kan de trainer nu niets meer aan veranderen tot de winterstop, waar dan een paniekaankoop zal volgen. Met De Sutter erbij kan het enkel maar verbeteren , enkel en alleen omdat het niet slechter kan!
Een constante dit seizoen is ook dat we er maar niet in slagen de nul te houden (op 1 wedstrijd na). Wat ligt daar aan de basis. We hebben 2 min of meer gelijkwaardige doelmannen, ze zijn degelijk maar geen "puntenpakkers". Tot zover kan de trainer daar ook niets aan veranderen.
De driemansverdediging dan. Sterkhouder daar is ontegensprekelijk Faes, die zich echter in dat systeem beperkt ziet tot louter verdediger. Maw hij kan niet opkomen met de bal. Hier kan de trainer wel ingrijpen door zijn systeem te veranderen.
Ik weet niet wat de richtlijnen van bovenaf zijn maar ik zou op zijn minst naar een viermansdefensie gaan met als sluitstuk Lombaerts, voor hem Faes die dan wel zou kunnen opdrijven met de bal (hij heeft dat in zich). Absoluut het proberen eens waard volgens mij.
Vergeet niet dat we gisteren een degradatiekandidaat aan het werk zagen (zeker als je al die kansen vakkundig de nek omdraait). Er staat, zoals iedereen kon vaststellen gisteren geen ploeg op het veld. Verschillende keren moest de speler met de bal aan de voet opdrijven tot hij zich vastliep eenvoudigweg omdat er geen afspeelpunten waren, er kwam niemand in steun om de bal te vragen. Ook gezien dat diverse keren 2 KVO-spelers samen in duel gingen voor de bal en uiteindelijk de bezoekende speler toch de bal kon winnen. Bij hoekschoppen voor de tegenpartij trok de volledige KVO-ploeg (alle tien spelers) zich terug tot in de eigen zestien, uiteraard komt iedere weggespeelde bal dan automatisch bij de tegenstrever terecht en blijf je onder druk.
Het is de trainer zijn taak om een "ploeg" te smeden dat schijnt niet te lukken, mogelijk door omstandigheden waaraan hij niet altijd schuld heeft, (hij mag mss Lombaerts niet opstellen, spelers die disciplinair geschorst worden e.d.m.).
Het is ook de bedoeling dat de trainer spelers beter maakt wat ik, eerlijk gezegd, momenteel niet tot uiting zie komen.
Ik herinner me ook dat de trainer ooit eens stelde dat hij geen enkele speler hoort roepen op een andere speler. Maar als dat zo is, zou ik zeggen, geef het voorbeeld dan als trainer. Ik zie alleen maar een "uiterlijke" vorm van gelatenheid bij de trainer en dan stellen dat jij als mens niet zo in elkaar zit, tja, breng dan maar eens over naar de spelersgroep dat ze elkaar scherp moeten houden, elkaar corrigeren!
Breng aub grinta in die ploeg!
Ploegen als Eupen, ZW, Cercle hebben de verbetenheid in zich om te winnen van de topploegen. KVO is daar momenteel niet toe in staat.
Mss kan de trainer de eerste aan zet zijn om de mentaliteit in de ploeg te veranderen. Als er geen verbetenheid genoeg is om tegen de topploegen te winnen dat is het rekenkundig noodzakelijk dat men wint, zeker thuis, van de ploegen die in de rangschikking naar KVO-normen te pakken zijn. Als dat niet gebeurt ... dan ben je degradatiekandidaat, jammer.