(11-27-2018, 08:55 AM)Koene Wrote: Klopt enerzijds wel, maar ik blijf er bij dat er te veel "verkeerde" personen in de C2 zitten, wat de sfeer daar niet positief beïnvloedt.
Ik blijf er bij, willen ze meer sfeer en een blok dat achter de ploeg staat, dan moet KVO eindelijk werk maken van het "uitkuisen" (lelijk woord, maar je begrijpt me wel) van de C2. En dan ga je een beter resultaat hebben. 100% zeker.
Dat lijkt me inderdaad een deel van het probleem.
Vaak zijn dat echter zeer trouwe supporters, die daar ook zaten toen we voor 5 man en een paardenkop speelden.
Die mensen kun je niet zomaar wegjagen. Je moet ze ervan overtuigen dat het voor iedereen beter is, ook voor hun. Eventueel met een tegemoetkoming.
Anderzijds is er toch ook vaak sprake van ongelukkige keuze van welke liedjes er worden ingezet.
Op momenten dat de ploeg wat meer dash kan gebruiken heeft het weinig zin om modieuze voetbaldeuntjes in te zetten waarin van de mensen verwacht wordt dat ze gaan zingen (of staan en klappen op commando) terwijl een simpel "KOMAAN KV" op zo'n moment meer effect heeft en laagdrempeliger is voor de niet-zangers onder ons. Daar krijg je trouwens ook de C1 en C3 in mee.
En niet te vergeten natuurlijk; het Oostends publiek is altijd wel zeer kritisch geweest.
IK wil ze niet te eten geven ; de mensen die luidkeels hun ongenoegen uiten over een gemiste kans of een slechte pass, maar die hun stem niet gebruiken voor een aanmoediging.
(11-27-2018, 06:21 PM)pinanti Wrote: Maar we hebben nu eenmaal geen supporterslegioen zoals Antwerp of KV Mechelen of Standard.
Klopt, maar die fameuze legioenen in mechelen en antwerpen zijn een vrij recent fenomeen.
Op een bepaald moment ontstond er een buzz en mensen willen daar bij zijn.
Toen Carl Huybrecht destijds lyrisch was over de sfeer in het Albertpark moest je een uur op voorhand naar het stadion komen om een plaatsje in de C te bemachtigen. Iedereen wou er bij zijn. Ook mensen die niet in voetbal geïnteressserd waren.
Als er maar iets te beleven valt (qua sfeer) en zeker als het plezant is.
Ik volg Antwerp sedert 1972 : hun " fameus " supporterslegioen is zeker geen recent fenomeen !