11-26-2018, 06:36 PM
[JPL] KV OOSTENDE - KV KORTRIJK (24.11.2018)
11-27-2018, 08:46 AM
(11-26-2018, 06:36 PM)pinanti Wrote:(11-26-2018, 10:45 AM)Gaston Wrote:Niet akkoord Gaston.(11-25-2018, 02:33 PM)Keun Wrote: De spelers spelen aan de zelfde mentaliteit onze trainer in de dug out sta
Bijna zo tam als de toeschouwers in de tribunes bedoel je?
Bij een 1-2 achterstand hebben de supporters zich wel laten horen.
Er was wel even wat aanmoediging, maar dat zou toch wat breder gedragen moeten zijn en langer duren.
Mijn punt is vooral dat supporters een grotere positieve invloed op het wedstrijdverloop kunnen hebben dan bij ons het geval is.
Dan wordt er weer geklaagd over spelers die zich te weinig zouden inzetten en een coach die niet genoeg show verkoopt aan de zijlijn, maar grinta kan ook overslaan van de tribunes naar het veld (en niet enkel omgekeerd).
Dat gebeurt bij ons te weinig, vind ik.
11-27-2018, 08:55 AM
(11-27-2018, 08:46 AM)Gaston Wrote:(11-26-2018, 06:36 PM)pinanti Wrote:(11-26-2018, 10:45 AM)Gaston Wrote:Niet akkoord Gaston.(11-25-2018, 02:33 PM)Keun Wrote: De spelers spelen aan de zelfde mentaliteit onze trainer in de dug out sta
Er was wel even wat aanmoediging, maar dat zou toch wat breder gedragen moeten zijn en langer duren.
Mijn punt is vooral dat supporters een grotere positieve invloed op het wedstrijdverloop kunnen hebben dan bij ons het geval is.
Dan wordt er weer geklaagd over spelers die zich te weinig zouden inzetten en een coach die niet genoeg show verkoopt aan de zijlijn, maar grinta kan ook overslaan van de tribunes naar het veld (en niet enkel omgekeerd).
Klopt enerzijds wel, maar ik blijf er bij dat er te veel "verkeerde" personen in de C2 zitten, wat de sfeer daar niet positief beïnvloedt.
Ik sta boven in de C2. en rechts van mij waren zeker 25 stoelen bij elkaar, verdeeld over 3 rijen, leeg.
Als er nu 1 blok is waar het altijd VOL zou moeten zitten is het daar. Ik blijf er bij, willen ze meer sfeer en een blok dat achter de ploeg staat, dan moet KVO eindelijk werk maken van het "uitkuisen" (lelijk woord, maar je begrijpt me wel) van de C2. En dan ga je een beter resultaat hebben. 100% zeker.
11-27-2018, 06:21 PM
(11-27-2018, 08:46 AM)Gaston Wrote:Daar geef ik je wel gelijk in.(11-26-2018, 06:36 PM)pinanti Wrote:(11-26-2018, 10:45 AM)Gaston Wrote:Niet akkoord Gaston.(11-25-2018, 02:33 PM)Keun Wrote: De spelers spelen aan de zelfde mentaliteit onze trainer in de dug out sta
Maar we hebben nu eenmaal geen supporterslegioen zoals Antwerp of KV Mechelen of Standard.
(11-27-2018, 08:55 AM)Koene Wrote: Klopt enerzijds wel, maar ik blijf er bij dat er te veel "verkeerde" personen in de C2 zitten, wat de sfeer daar niet positief beïnvloedt.
Ik blijf er bij, willen ze meer sfeer en een blok dat achter de ploeg staat, dan moet KVO eindelijk werk maken van het "uitkuisen" (lelijk woord, maar je begrijpt me wel) van de C2. En dan ga je een beter resultaat hebben. 100% zeker.
Dat lijkt me inderdaad een deel van het probleem.
Vaak zijn dat echter zeer trouwe supporters, die daar ook zaten toen we voor 5 man en een paardenkop speelden.
Die mensen kun je niet zomaar wegjagen. Je moet ze ervan overtuigen dat het voor iedereen beter is, ook voor hun. Eventueel met een tegemoetkoming.
Anderzijds is er toch ook vaak sprake van ongelukkige keuze van welke liedjes er worden ingezet.
Op momenten dat de ploeg wat meer dash kan gebruiken heeft het weinig zin om modieuze voetbaldeuntjes in te zetten waarin van de mensen verwacht wordt dat ze gaan zingen (of staan en klappen op commando) terwijl een simpel "KOMAAN KV" op zo'n moment meer effect heeft en laagdrempeliger is voor de niet-zangers onder ons. Daar krijg je trouwens ook de C1 en C3 in mee.
En niet te vergeten natuurlijk; het Oostends publiek is altijd wel zeer kritisch geweest.
IK wil ze niet te eten geven ; de mensen die luidkeels hun ongenoegen uiten over een gemiste kans of een slechte pass, maar die hun stem niet gebruiken voor een aanmoediging.
(11-27-2018, 06:21 PM)pinanti Wrote: Maar we hebben nu eenmaal geen supporterslegioen zoals Antwerp of KV Mechelen of Standard.
Klopt, maar die fameuze legioenen in mechelen en antwerpen zijn een vrij recent fenomeen.
Op een bepaald moment ontstond er een buzz en mensen willen daar bij zijn.
Toen Carl Huybrecht destijds lyrisch was over de sfeer in het Albertpark moest je een uur op voorhand naar het stadion komen om een plaatsje in de C te bemachtigen. Iedereen wou er bij zijn. Ook mensen die niet in voetbal geïnteressserd waren.
Als er maar iets te beleven valt (qua sfeer) en zeker als het plezant is.
11-28-2018, 10:47 AM
(11-28-2018, 09:18 AM)Gaston Wrote: Klopt, maar die fameuze legioenen in mechelen en antwerpen zijn een vrij recent fenomeen.
Toen Carl Huybrecht destijds lyrisch was over de sfeer in het Albertpark moest je een uur op voorhand naar het stadion komen om een plaatsje in de C te bemachtigen. Iedereen wou er bij zijn. Ook mensen die niet in voetbal geïnteressserd waren.
Hier ga ik niet mee akkoord. Ik denk dat we nooit die vergelijking zullen kunnen maken met die ploegen. We zijn één van de ploegen met de minste supportersclubs en dit is volgens mij een parameter die niet onbelangrijk is. Hoeveel keer per jaar is het zo dat we meer dan 2-3 bussen kunnen vullen op verplaatsing? Clubs als Mechelen en Antwerp vullen zonder moeite telkens hun uitvak. Ook een ploeg als Kortrijk had dit weekend toch een aardig aantal bussen mee. Wij hebben minder 'die hards' die los van de resultaten het land mee doorreizen (los van het feit dat we niet centraal gelegen zijn).
11-28-2018, 11:52 AM
(11-28-2018, 09:18 AM)Gaston Wrote:Idd vroeger stonden we tegen elkaar gepropt in de C .... maar we stonden wel recht !(11-27-2018, 08:55 AM)Koene Wrote: Klopt enerzijds wel, maar ik blijf er bij dat er te veel "verkeerde" personen in de C2 zitten, wat de sfeer daar niet positief beïnvloedt.
Ik blijf er bij, willen ze meer sfeer en een blok dat achter de ploeg staat, dan moet KVO eindelijk werk maken van het "uitkuisen" (lelijk woord, maar je begrijpt me wel) van de C2. En dan ga je een beter resultaat hebben. 100% zeker.
Vaak zijn dat echter zeer trouwe supporters, die daar ook zaten toen we voor 5 man en een paardenkop speelden.
Die mensen kun je niet zomaar wegjagen. Je moet ze ervan overtuigen dat het voor iedereen beter is, ook voor hun. Eventueel met een tegemoetkoming.
Anderzijds is er toch ook vaak sprake van ongelukkige keuze van welke liedjes er worden ingezet.
Op momenten dat de ploeg wat meer dash kan gebruiken heeft het weinig zin om modieuze voetbaldeuntjes in te zetten waarin van de mensen verwacht wordt dat ze gaan zingen (of staan en klappen op commando) terwijl een simpel "KOMAAN KV" op zo'n moment meer effect heeft en laagdrempeliger is voor de niet-zangers onder ons. Daar krijg je trouwens ook de C1 en C3 in mee.
En niet te vergeten natuurlijk; het Oostends publiek is altijd wel zeer kritisch geweest.
IK wil ze niet te eten geven ; de mensen die luidkeels hun ongenoegen uiten over een gemiste kans of een slechte pass, maar die hun stem niet gebruiken voor een aanmoediging.
(11-27-2018, 06:21 PM)pinanti Wrote: Maar we hebben nu eenmaal geen supporterslegioen zoals Antwerp of KV Mechelen of Standard.
Klopt, maar die fameuze legioenen in mechelen en antwerpen zijn een vrij recent fenomeen.
Ons orkest zorgde voor de sfeer .... dus tijd dat de oude glorie terug keert zou ik zeggen
Maak voorlopig al van de c2 een staan vak ...maar blijkbaar zijn er daar geen centen meer voor ?
Vraag me af dat dit dan zoveel kost om zitjes te verwijderen ?
Denk eerder dat ze denken aan hun inkomsten een zitplaats brengt meer op dan staanplaats
Maar dan gaat onze voorzitter wel in een artikel in de morgen beweren dat ons budget licht gaat stijgen
maar er is wel geen geld om tranfers te doen of om zitjes te verwijderen ??
11-28-2018, 01:28 PM
(11-28-2018, 10:47 AM)kavéé Wrote:(11-28-2018, 09:18 AM)Gaston Wrote: Klopt, maar die fameuze legioenen in mechelen en antwerpen zijn een vrij recent fenomeen.
Hier ga ik niet mee akkoord. Ik denk dat we nooit die vergelijking zullen kunnen maken met die ploegen. We zijn één van de ploegen met de minste supportersclubs en dit is volgens mij een parameter die niet onbelangrijk is. Hoeveel keer per jaar is het zo dat we meer dan 2-3 bussen kunnen vullen op verplaatsing? Clubs als Mechelen en Antwerp vullen zonder moeite telkens hun uitvak. Ook een ploeg als Kortrijk had dit weekend toch een aardig aantal bussen mee. Wij hebben minder 'die hards' die los van de resultaten het land mee doorreizen (los van het feit dat we niet centraal gelegen zijn).
Wij moeten ons inderdaad niet spiegelen aan topclubs en clubs uit grote steden.
Clubs als mechelen en antwerp worden dan ook nog zwaar gehypet door de media.
Maar bij kortrijk, cercle, zulte zie je het plezier er vaak van af spatten in de volkstribunes. Dan trek je vanzelf meer volk.
En volk trek nog meer volk aan (kuddementaliteit ).
Het feit dat we aan zee liggen lokt ook bezoekende supporters naar ons stadion, natuurlijk.
Bovendien krijgen ze hier ook nog eens een zeer mooie tribune ter beschikking. Iedereen komt graag naar zee.
Ik vrees ook dat KV niet genoeg aansluiting vind bij de Oostendse jeugd.
Toen wij, als "sympathiek visserssloepje", tweede en eerste klasse veroverden hadden we ook veel (jong) volk op verplaatsing.
Waarom zou dat niet opnieuw kunnen?
11-28-2018, 06:44 PM
(11-28-2018, 09:18 AM)Gaston Wrote:(11-27-2018, 08:55 AM)Koene Wrote: Klopt enerzijds wel, maar ik blijf er bij dat er te veel "verkeerde" personen in de C2 zitten, wat de sfeer daar niet positief beïnvloedt.
Ik volg Antwerp sedert 1972 : hun " fameus " supporterslegioen is zeker geen recent fenomeen !
11-29-2018, 08:24 AM
(11-28-2018, 06:44 PM)pinanti Wrote: Ik volg Antwerp sedert 1972 : hun " fameus " supporterslegioen is zeker geen recent fenomeen !
Daar gaat het hier eigenlijk niet over, maar soit.
Cijfers dan maar : https://www.transfermarkt.nl/royal-fc-an...erein/1096
Uiteraard hebben ze meer supporters dan ons ; het is een stad van 500.000 mensen.
De laatste 4 seizoenen halen ze 10.000 man en meer gemiddeld. Ze hebben een stabile fanbasis van een goeie 6.000 mensen.