06-11-2022, 11:54 PM
KV Oostende ziet ruim 2.000 fans abonnement verlengen, vrije verkoop intussen gestart
Sinds begin mei en nu hebben al een goeie 2.000 supporters hun abonnement in de Diaz Arena verlengd. KV Oostende ziet daarmee 83 procent van de abonnees van vorig jaar hun pasje hernieuwen, wat meer is dan vorig seizoen. “Positief”, zo laat de club weten, “maar het echte werk begint nu pas.”
Timmy Van Assche 11-06-22, 14:31
Vooral in de C-tribune – waar de spionkop postvat – is tot dusver het best gevuld met het oog op komend seizoen. “Elk jaar werken we een hele campagne uit met bijhorende slogans en foto’s”, opent Keirsebilck. “Denk maar aan campagnes in het verleden zoals ‘Route 31’ of ‘Ik blijf KVO’ na het vertrek van Marc Coucke. Dit seizoen kozen we voor ‘Never a still life in green, red & yellow’ enerzijds en ‘Oh la la la’ anderzijds. Die laatste is natuurlijk een knipoog en eerbetoon aan Arno. De andere slagzin duidt er vooral op dat het nooit saai is op KVO. Hier gebeurt altijd wel iets, een beetje zoals het eb en vloed van de zee. Voor onze campagnevisual kozen we voor een foto van het Casino Kursaal, getooid in groen, rood en gele neonkleuren.” Het Casino is ook hoofdsponsor van de club. “Maar het sluit ook aan bij onze slogan ‘Never a still life …’”, aldus de communicatieverantwoordelijke. “We hebben er gekende Oostendse links in verwerkt: mascottes Manten en Kalle op een bankje, strandverdwaalpalen van onze mascottes – trouwens, hoe tof zou het niet zijn om échte verdwaalpalen van Manten en Kalle te hebben? –, het Franse woord ‘VIVRE’ in neonkleuren met opnieuw een verwijzing naar Arno, een affiche van Preuteleute verwijzend naar hun concert in ons stadion, en ga zo maar door. We proberen steeds onze Oostendse eigenheid en identiteit te behouden met een internationaal vleugje.”
In de verlengingsperiode, die afgelopen dinsdag stopte, kon een standaard volwassene een abonnement verlengen aan 169 euro. Zo’n 2.000 fans hebben dat dus gedaan. “83 procent heeft nu verlengd, vorig seizoen was dat na voorrangsperiode ongeveer 78 procent”, duidt Keirsebilck. “Daarmee zijn we tevreden, maar eigenlijk zijn we nog maar pas beginnen. We moeten nog 17 procent halen om aan hetzelfde aantal als vorig seizoen te zitten en hebben daar nog zes tot zeven weken de tijd voor. Een campagne en visibiliteit in het straatbeeld – die er binnenkort aankomen – helpen daar zeker bij. Wie nog niet verlengd heeft, wacht allicht nog de oefenmatchen of transfers af. Op sportief vlak hebben we wel snel enkele belangrijke mensen kunnen vastleggen. Denk maar aan publiekslieveling Brecht Capon die er nog een jaartje bijdoet en aan coach Yves Vanderhaeghe, die als West-Vlaming zeer graag gezien is na z’n vorige passage (2015-2017, red.). Supporters zien dat graag. Ook Tatsuhiro Sakamoto werd langer aan de club verbonden, hij zou toch een sterkhouder moeten worden. Elk seizoen heb je een 200-tal nieuwe fans. Als je een sportief topjaar hebt gehad, kan dat al snel verdubbelen.”
Intussen is de vrije verkoop gestart. Een abonnement op KV Oostende kan al vanaf 59 euro, afhankelijk van de leeftijd en tribune. Alle info: www.kvo.be.
Sinds begin mei en nu hebben al een goeie 2.000 supporters hun abonnement in de Diaz Arena verlengd. KV Oostende ziet daarmee 83 procent van de abonnees van vorig jaar hun pasje hernieuwen, wat meer is dan vorig seizoen. “Positief”, zo laat de club weten, “maar het echte werk begint nu pas.”
Timmy Van Assche 11-06-22, 14:31
Vooral in de C-tribune – waar de spionkop postvat – is tot dusver het best gevuld met het oog op komend seizoen. “Elk jaar werken we een hele campagne uit met bijhorende slogans en foto’s”, opent Keirsebilck. “Denk maar aan campagnes in het verleden zoals ‘Route 31’ of ‘Ik blijf KVO’ na het vertrek van Marc Coucke. Dit seizoen kozen we voor ‘Never a still life in green, red & yellow’ enerzijds en ‘Oh la la la’ anderzijds. Die laatste is natuurlijk een knipoog en eerbetoon aan Arno. De andere slagzin duidt er vooral op dat het nooit saai is op KVO. Hier gebeurt altijd wel iets, een beetje zoals het eb en vloed van de zee. Voor onze campagnevisual kozen we voor een foto van het Casino Kursaal, getooid in groen, rood en gele neonkleuren.” Het Casino is ook hoofdsponsor van de club. “Maar het sluit ook aan bij onze slogan ‘Never a still life …’”, aldus de communicatieverantwoordelijke. “We hebben er gekende Oostendse links in verwerkt: mascottes Manten en Kalle op een bankje, strandverdwaalpalen van onze mascottes – trouwens, hoe tof zou het niet zijn om échte verdwaalpalen van Manten en Kalle te hebben? –, het Franse woord ‘VIVRE’ in neonkleuren met opnieuw een verwijzing naar Arno, een affiche van Preuteleute verwijzend naar hun concert in ons stadion, en ga zo maar door. We proberen steeds onze Oostendse eigenheid en identiteit te behouden met een internationaal vleugje.”
In de verlengingsperiode, die afgelopen dinsdag stopte, kon een standaard volwassene een abonnement verlengen aan 169 euro. Zo’n 2.000 fans hebben dat dus gedaan. “83 procent heeft nu verlengd, vorig seizoen was dat na voorrangsperiode ongeveer 78 procent”, duidt Keirsebilck. “Daarmee zijn we tevreden, maar eigenlijk zijn we nog maar pas beginnen. We moeten nog 17 procent halen om aan hetzelfde aantal als vorig seizoen te zitten en hebben daar nog zes tot zeven weken de tijd voor. Een campagne en visibiliteit in het straatbeeld – die er binnenkort aankomen – helpen daar zeker bij. Wie nog niet verlengd heeft, wacht allicht nog de oefenmatchen of transfers af. Op sportief vlak hebben we wel snel enkele belangrijke mensen kunnen vastleggen. Denk maar aan publiekslieveling Brecht Capon die er nog een jaartje bijdoet en aan coach Yves Vanderhaeghe, die als West-Vlaming zeer graag gezien is na z’n vorige passage (2015-2017, red.). Supporters zien dat graag. Ook Tatsuhiro Sakamoto werd langer aan de club verbonden, hij zou toch een sterkhouder moeten worden. Elk seizoen heb je een 200-tal nieuwe fans. Als je een sportief topjaar hebt gehad, kan dat al snel verdubbelen.”
Intussen is de vrije verkoop gestart. Een abonnement op KV Oostende kan al vanaf 59 euro, afhankelijk van de leeftijd en tribune. Alle info: www.kvo.be.